Odporność i Alergie

Słów kilka o odporności

Odporność możemy modulować tzn. usprawnić jej działalność za pomocą suplementów diety nabytych w aptece a także niektórych roślin.

Odporność to zdolność organizmu do walki z czynnikami chorobotwórczymi z zewnątrz oraz całokształt procesów sprawiających iż walka ta jest szybka, konkretna i sprecyzowana. Jest to bardzo ważne, ponieważ każdego dnia człowiek narażony jest na niebezpieczeństwa w postaci bakterii, wirusów, grzybów, pasożytów i wielu innych. Na stan układu odpornościowego duży wpływ ma stres oraz bezsenność. Niejednokrotnie specjaliści z całego świata dowiedli, iż brak snu oraz długotrwały stres wpływają negatywnie na zdolność układu odpornościowego do walki z patogenami. W wyniku wieloletnich badań, wykryto iż znaczącą rolę odgrywa także dieta, bogata we wszystkie niezbędne witaminy, mikro- i makroelementy. Wniosek z tego taki, że aby być zdrowym i nie marnować czasu na wizyty u lekarza wystarczy dobre, zbilansowane odżywianie, sen powyżej 7 godzin dziennie oraz spokój ducha. Warto dodać, że ćwiczenia fizyczne, a przede wszystkim codzienny ruch również wspomagają układ odpornościowy.
Odporność możemy modulować tzn. usprawnić jej działalność za pomocą niektórych roślin, a także suplementów diety nabytych w aptece:

  • Rutinoscorbin,  Nursea Odporność, Rutinacea i inne podobne preparaty które zawierają w swoim składzie rutynę o właściwościach antyoksydacyjnych i poprawiających elastyczność naczyń krwionośnych, witaminę C, która również jest przeciwutleniaczem, cynk zwiększający poziom limfocytów T, selen, który wpływa na wzmożone wydzielanie przeciwciał oraz wapń,  pierwiastek budulcowy i regulacyjny o dzialaniu ogolnym.
  • Vigor Complete, Centrum z luteiną, Multitabs Immuno Plus – posiadają skład bogaty w witaminy i pierwiastki
  • Scorbolamid – ma działanie przeciwzapalne, przeciwgorączkowe i przeciwbólowe, zawiera rutozyd, witaminę C, salicylamid
  • Tran- olej z tłuszczu ryb dorszowatych dostępny w płynie, bądź kapsułkach – zawiera dużo witaminy A i D, kwasy omega-3 i omega-6
  • Echinacea (jeżówka) - stymuluje układ odpornościowy, zmniejszając podatność na infekcje wirusowe i bakteryjne
  • Czosnek - zawiera alicin, substancję znajdującą się w ząbkach o działaniu mocniejszym niż penicylina, co wykazały najnowsze badania. Można korzystać z niego w dowolny sposób dodając do potraw jako przyprawę, kładąc na kanapki czy robiąc napary  
  • Wyciąg z pestek grejpfruta (Citrosept), ma także korzystny wpływ na funkcjonowanie układu naczyń krwionośnych, obniżenie poziomu cholesterolu, działa przeciwzapalnie
  • Sok z Aloesu – stymuluje odporność,  dostarcza witamin. A, C, E oraz witaminy z grupy B. Zawiera szeroki zestaw minerałów: wapń, sód, potas, mangan, chrom i cynk.

Znajdź artykuł

Szukaj