Przeziębienie i Grypa

Nie daj się grypie!

Grypa to ostra choroba zakaźna układu oddechowego wywołana przez wirus grypy A, B lub C, przenosząca się pomiędzy ludźmi drogą kropelkową.

Grypa to ostra choroba zakaźna układu oddechowego wywołana przez wirus grypy A, B lub C, przenosząca się pomiędzy ludźmi drogą kropelkową. Występuje sezonowo w czasie tzw. epidemii grypy. Jest chorobą obłożną, co oznacza, iż powinno się w czasie leczenia pozostawać w łóżku. Nie jest to „przyjemna” choroba, gdyż odbiera nam siły i chęci do jakichkolwiek działań, poza tym gorączka, kaszel oraz katar skutecznie nas wykańczają i rozdrażniają. Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka i pewne zasady, które pozwolą nam uniknąć tej choroby.

Aby uniknąć grypy powinno się przestrzegać następujących zaleceń:

  • Ubieraj się adekwatnie do pogody za oknem. Szczególną uwagę zwróć na odpowiednią ochronę głowy oraz stóp w okresie zimy.
  • Jeśli podróżujesz środkami transportu publicznego staraj się, o ile to możliwe zakładać rękawiczki.
  • Jeśli nie musimy, to nie dotykajmy okolic ust oraz nosa rękoma, gdyż w ten sposób pomagamy dostać się wirusowi, który jest na naszych dłoniach do układu oddechowego.
  • Myj ręce po każdej wizycie w miejscach o dużym nasileniu tłoczności ludzkiej. Im więcej ludzi, tym większe ryzyko „złapania” wirusa.
  • Spaceruj tak często jak tylko się da, w ten sposób zwiększysz swoją odporność. Jeśli nie lubisz spacerować wybierz rower lub wykonuj ćwiczenia fizyczne w domu bądź na siłowni. Możesz również uczęszczać na basen.
  • Staraj się unikać stresu, a jeśli żyjesz w notorycznym stresie, zacznij z nim walczyć. Po jego pozbyciu dostaniesz moc i chęć do działania oraz nie będziesz narażony na chorobę w większym stopniu.
  • Pamiętaj o szczepieniach ochronnych. Szczepionki przeciwko wirusowi grypy A i B, są co roku polecane prze Światową Organizację Zdrowia (WHO).
  • Jedz dużo warzyw i owoców(aronia, cytrusy, maliny) oraz unikaj potraw smażonych. Dobra dieta bogata w mikro- i makroelementy, witaminy oraz rutynę rewelacyjnie wpłynie na twój układ odpornościowy.
  • Jeśli ktoś w Twoim domu choruje, niech używa oddzielnych naczyń oraz sztućców.
  • Dezynfekuj co jakiś czas często dotykane przez chorego przedmioty np. pilot, klamki, telefon.
  • Śpij co najmniej 8 godzin dziennie.

Warto rozważyć szczepienie ochronne przeciwko grypie, może łatwiej podejmiesz decyzję klikając TUTAJ.

W celu zwiększenia odporności możesz się wspomóc środkami dostępnymi w aptece bez recepty:

    • tran w postaci kapsułek oraz syropów
    • czosnek w tabletkach (naturalny antybiotyk)
    • wyciąg z pestek grejpfruta (np. Citrogrept), ma także korzystny wpływ na funkcjonowanie układu naczyń krwionośnych, obniżenie poziomu cholesterolu, działa przeciwzapalnie
    • preparaty z rutyną i witaminą C (np. Rutinoscorbin, Cerutin, Rutinacea) uszczelniają naczynia krwionośne i łagodzą objawy grypy
    • Echinacea stymuluje układ odpornościowy, zmniejszając podatność na infekcje wirusowe i bakteryjne.


    Co zrobić gdy dopadnie nas przeziębienie? Może warto sięgnąć po homeopatię? Kliknij TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej.

PAMIĘTAJ!

Grypa nieleczona może być niebezpieczna dla życia ze względu na możliwości powikłań. Kontroluj temperaturę, zażywaj leki i leż w łóżku, a w razie problemów skonsultuj się z lekarzem.

Znajdź artykuł

Szukaj